facebook youtube
Jak jsme začínali...

V roce 1999 jsme poprvé poznali truck trial v Mohelnici a jelikož Tatra je naše krevní skupina, byla to jasná volba . Stálo před námi velké rozhodnutí do jaké kategorie se zařadíme. Zatímco Fanda chtěl vozidlo 4X4 tak Venda prosazoval 6X6 a jak to tak u nás bývá 8X8 byla jasná volba.obrazek Prvního závodu jsme se zúčastnili v roce 2004 a naše fantazie a chuť do závodění sklidila první úspěch, a to za nejhezčí vůz v závodu. Tomuto závodění jsme se věnovali naplno do roku 2008. V roce 2003 jsme navštívili Rallye Paříž Dakar, kde nás začala pronásledovat myšlenka o tom, zkusit něco jiného, než truck trial. Netrvalo dlouho a na světě byla naše první 4x4.Prvního závodu jsme se zúčasnili v roce 2007 - byla to Rallye Dresden Breslau. Spousta věcí pro nás bylo nových. Závod se jel podle roadbooku a tempo závodu i přesto, jak těžký terén to byl, bylo opravdu rychlé.obrazek Tato zkušenost nás jen utvrdila v tom, že směr, kterým se vydáváme, je správný. Závod nám přinesl opravdu hodně. Především jsme zjistili, jaké úpravy na vozu musíme do následujících závodů provést a jak lépe navigovat. Zkušenosti a poznatky pro nás velmi cenné. V roce 2008 jsme navštívili závod jménem Baja Saxonia. Trať byla rychlá a sto dvacet kilometrů za hodinu nebyl problém. Bohužel po defektu předního kola, jsem dostali smyk a skončilo to zlomenou rukou u Františka a zlomenými prsty u Václava. Netrvalo dlouho a po zlomeninách nebylo ani památky a my už měli postavené nové auto a to v rekordním čase, protože na konci června se jela Rallye Dresden Breslau, kterou prostě nesmíme vynechat. Do konce roku jsme navštívili ještě celkem tři závody. Na konci roku 2008 jsme s jistotou mohli říct, že se nám i přes malé klopýtnutí na začátku roku dařilo a hlavně, že jsme získali spoustu nových zkušeností do příštího roku. Rok 2009 jako již tradičně začal závodem Baja Saxonia, kde se nám i přes malé technické potíže podařilo vybojovat krásné 3. místo. Rallye Breslau byla krásná a předčila všechna naše očekávání a taky se trošku zrychlila, což nás velice potěšilo. Další závody, na které jsme se hodně těšili, byly Baja Hungaria a Baja Slovakia. obrazek Baja Hungaria byla pro nás něco úplně nového-nová pravidla, předpisy FIA a země, o které jsem zatím jenom slýchávali. Asi jako každého nováčka, ani nás neminuly nějaké drobné problémy. Závod byl dobře organizovaný a trať byla opravdu rychlá!!! 4. místo bylo zasloužené a už jsem se těšili, na další ročník. V závodě Baja Slovakia bylo vše bez problémů, neboť jsme už předpisy a nařízení znali, proto jsme měli možnost k veškerému tomu adrenalinu okolo, vychutnávat i krásný vojenský prostor, kvanta písku, náročnost tratě a s tím spojený výkon vozu. Bohužel nebylo s kým závodit, o to vážněji jsme tento závod brali jako přípravu do dalších soutěží, které byly před námi. A jako třešnička roku 2009 byl závod Erg Oriental, který se jel v Tunisku. Co k tomu dodat, Afrika je Afrika. Pouště, duny a jiné nástrahy tomuto prostředí typické. Obrovská zkušenost, která nám přinesla nejen spoustu zkušeností a poznatků, ale i celkové prověření soudružnosti týmu jak po stránce technické, tak psychické. Všem se tam velmi líbilo a zažité pocity a příběhy každého ze závodu byly nezapomenutelné!


obrazek                             obrazek                             obrazek
Partneři
Aktuálně | Novinky | O nás | Kontakt | Technika | Galerie | Partneři
© 2011 | Svoboda Team | Coded by Zdeněk Novák ml. | Designed by Zdeněk Novák ml.